Sider

onsdag 10. november 2010

Hjemmedag med mamma

I dag har jeg mamma hjemme hele dagen. Hun har bare deltidsplass på jobb, så derfor må jeg passe henne selv enkelte dager. Dette kan jo være ganske slitsomt, for hun foretar seg mye rart. Og da må jo jeg som ansvarlig hund passe på. Nå fra morgenen er det ganske greit, for mamma er ingen morgenfugl akkurat. Den mest effektive måten for å få henne til å være på plassen sin er å krype opp i fanget hennes og legge seg utstrakt. Jeg veier jo tross alt 23 kilo nå, så litt trøbbel blir det å komme seg unna.
De dagene hun er hjemme er ganske slitsomme. Hun finner på mye rart, og jeg må jo følge med henne hele tiden. I tillegg skal jeg passe på eiendommen på utsiden slik at den er fri for elg, katter og andre uvedkommende som reker rundt. Store traktorer liker jeg heller ikke!
Og på ettermiddagen blir det en til å passe på, for da kommer pappa hjem. Heldigvis har jeg fullplass til ham, for å ha de to hjemme hele dagen sammen, krever sin hund, for å si det sånn...........
Været i dag er jo nydelig, så jeg lurer på om jeg skal ta med meg mamma og gå tur oppover åker'n. Syns dette er en grei plass å lufte henne på, for da slipper jeg å ha henne i bånd. Hun kan springe fritt, og jeg får tid til å sjekke området rundt henne, slik at det er fritt for farer!
Ja, ja, må vel tilbake til dagens gjøremål. Grip dagen! Carpe Diem!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar